Menu

Doelgroep marketing kanalen

Ik wil hier wat dieper ingaan op onze aanpak in doelgroepmarketing. Wij ontwikkelen online communities en concepten rondom doelgroepen. Deze concepten zijn eigendom en zijn in de loop van de jaren dat wij hier al aan werken erg krachtig geworden. Wij kiezen heel nauwkeurig onze  doelgroepen die vaak in groepsverband leuke dingen ondernemen. 

Eerste voorbeeld: de Seniorenmarkt, een vermogende en reislustige doelgroep.

Bestaande adviseurs/uitvoerders: Kosten voor deelnemers
Jaarlijkse gang naar senioren beurs – weinig creatief en geen aandacht voor Montferland.

Dit is hoe wij werken: Op eigen rekening, langjarig investeren in een doelgroep

  • Jaren investeren in online concepten voor ouderen met onder andere Senioren.nl / Vijftigplus.nl en groot social media bereik.
  • Gesprekspartner van ouderenbonden i.v.m. onze online autoriteit.
  • In gesprek met doelgroep, voorzitters van ouderenverenigingen en wij interviewen regelmatig ouderen en hebben een eigen seniorenpanel met 800 respondenten.
  • Voor de busmarkt ontwikkelen we momenteel een uitjes magazine zowel online als in een papieren versie ( doelgroep wil beide )
  • Bijzondere uitjes samenstellen, partijen met elkaar verbinden en groot volume markt binnenhalen in Montferland.

Enkele van de doelgroepen die wij bewerken voor de zakelijke markt.

Secretaresses: Groot bereik (o.a. via Directiesecretaresse.nl, Pa.nl, social media kanalen en 2 exclusieve LinkedIN groepen)

Personeelsvereniging: Storytelling / bloggen / verhalen vertellen via Personeelsvereniging.nl en Zakelijk.nl.

Families: Met onder andere focus op meer-generatie familie-uitjes. Promotie voornamelijk via storytelling/bloggen op Recreatief.nl en boeken via o.a. Familiehotel.nl, Familiearrangement.nl.

Ons advies is heel duidelijk af te stemmen welke doelgroepen we in Montferland het liefst zien. Onze doelgroep-netwerken kunnen gebruikt worden voor de communicatie van Montferlandse vrijetijdsproducten.