Menu

Hoe verbind je partijen met elkaar?

In de Montferland op 1 campagne is het zoeken naar en werken aan verbinding essentieel.

Er is door ons al een stevig fundament gelegd door te gaan samenwerken met zoveel mogelijke toeristische ondernemers, stichtingen en verenigingen in Montferland.      Dit hebben wij gerealiseerd door ondernemers, stichtingen en verenigingen maatwerk aan te bieden.  Hierdoor hebben wij via gecombineerde vrijetijds-arrangementen connecties tussen partijen gemaakt. Een zijn bijna 200 nieuwe arrangementen samengesteld. In gesprekken met belanghebbende partijen enthousiasmeren we iedereen voor het samenwerken binnen de Montferland op 1 campagne. Ook door het bouwen van nieuwe concepten (websites) zorgen we ervoor dat partijen elkaar leren kennen en gaan samenwerken.

Een voorbeeld hiervan is:

Kasteel Huis Bergh – Busmarkt / Senioren

Kasteel Huis Bergh heeft de ambitie uitgesproken om meer kasteelrondleidingen te verkopen. De busmarkt bewerken is uitdagend, maar een succesvolle campagne kan zorgen voor jaarlijks (tien)duizenden extra toeristen in Montferland. We hebben al meerdere ondernemers in Montferland die interesse hebben in deze markt en we zijn nu bezig met dit project om zelf toegang te krijgen tot de doelgroep die deze busreizen boekt. De campagne is klaar voor de start, zodra het weer kan.

In de bovenstaande visual hebben we verschillende onderdelen gecombineerd om een samengesteld arrangement te maken met meerdere partijen. Er zijn afspraken gemaakt met busmaatschappijen, Eetcafé de Gracht in ‘s-Heerenberg, uitjes specialisten, rondvaart organisaties, kasteel Huis Bergh, stadsmuseum en het Verkehrsburo in Emmerich voor een compleet uitje, inclusief koffietafel, lunch, diner, rondvaart en bezichtigingen. Bij dit arrangement zijn zes partijen betrokken. Zo zijn er veel arrangementen samen te stellen waar meerdere partijen van kunnen profiteren.

Hoe ga je doelgroepen bereiken?

  • Investeren in een eigen online uitgeverij voor ouderen (senioren.nl / vijftigplus.nl)
  • Gesprekken aangaan en afspraken maken met ouderenbonden. 
  • Gesprekken aangaan met de doelgroep door middel van live contact.
  • Veel tijd en aandacht besteden aan het samenstellen van bijzondere uitjes voor verschillende doelgroepen. 
  • Met alle stakeholders doelgroepen omarmen en regelmatig mogelijkheden onderzoeken om samen te werken.