Menu

Inzet & Resultaten

De stichting is 1 Mei 2021 dit jaar begonnen, al sinds begin 2019 is er een start gemaakt met de Montferland op 1 campagne.  Het is uiteraard onmogelijk al deze resultaten die hieronder weergegeven zijn in een paar maanden te realiseren. Het heeft gewoon heel lang geduurd voordat de stichting kon starten. Doordat we wel aan de slag gegaan zijn is er nu een krachtig platform waar Montferland mee vooruit kan de toekomst in.

  • Heel veel ambassadeurs
    De campagne spreekt de inwoners van de gemeente aan. Trotse inwoners die massaal hun liefde als ambassadeurs voor Montferland uitdragen in hun eigen netwerk van vrienden, familie en collega’s. Voornamelijk via de 6 hiervoor opgezette social media kanalen met nu 13.694 Facebook volgers. Hiervan zitten er 6.114 mensen in groepen, het overgrote deel hiervan in fotogroepen. Hierin deelt men dagelijks Montferland beeld met elkaar. 8.771 volgers volgen de dagelijkse instagram posts. Al meer dan 1000 dagen posten we nu sfeer en beleving via de verschillende social media kanalen.
  • Tevreden ondernemers, bestuurders,  stichtingen en verenigingen.
    Meer dan 500 gesprekken zijn we aangegaan sinds de lente van 2019 met ondernemers, politiek, stichtingen en verenigingen in de Montferlandse dorpen. Deze voelen zich gehoord en goed begeleid door de stichting. Maatwerk voor iedereen, veel nieuwe kansen en verbindingen met collega-ondernemers. Sommige ondernemers scoren nu per maand wat voorheen hun jaaromzet was. Als een samenwerking beide kanten uitgaat is er heel veel mogelijk. Stichtingen en verenigingen worden ondersteund en zijn onderdeel van de Montferland op 1 campagne.
  • In Kasteelstad ’s Heerenberg is het drukker dan ooit.
  • Ondernemers, politiek, bestuurders en inwoners uit Montferland vertellen over de Stichting Montferland Marketing.
    In Aan het woord waar men beschrijft hoe men de inzet van de Stichting Montferland Marketing ervaart.
  • Veelzijdig Montferland door meer leuke toeristische producten
    Meer dan 200 nieuwe toeristische producten die het nóg leuker maken in Montferland en voor veel samenwerkingen en goede verhoudingen tussen ondernemers zorgen. Soms kost 1 nieuw toeristisch product 12 afspraken met 5 verschillende deelnemers aan het product. De periode dat we dit gerealiseerd hebben is 1 1/2 jaar.
  • Toeristische informatie voorziening en diensverlening
    Duizenden brochures zijn er verspreid via verschillende toeristische informatie punten. Meer dan 3.597 handelingen sinds 1 Mei op de informatie- en reserveringsafdeling van Crio , die ook nog eens 7 dagen in de week bereikbaar is. 1000+ gesprekken door de vrijwilligers van het toeristisch informatie punt in ’s Heerenberg.
  • Interregionale aandacht / bereik & samenwerkingen.
    Onze buren
    uit de Achterhoek en de Liemers krijgen veel meer te horen vanuit Montferland via websites en social media kanalen. Ze bezoeken onze dorpen, komen winkelen, bezoeken evenementen en wandelen en sporten in onze bossen. Met onze Oosterburen zijn een samenwerking gestart. In Gelderland presenteren we Montferland overal als de Parel van Gelderland. In Nederland en België ontdekt men Montferland als fiets- en wandelparadijs. Sinds mei zijn er 473.012 nieuwsbrieven verstuurd en is het bereik van 2 facebook pagina’s de laatste maand 233.764.  De meer dan 50 webconcepten generen ook veel organisch bereik, vaak mooie zichtposities in de zoekmachines. Dit ontstaat automatisch als je focus ligt op kwaliteit in de webconcepten en  interessante deelbare verhalen vertellen en deze sinds Mei 1169 x verspreiden op blogs met online autoriteit.
  • Werkgroepen
    We werken voornamelijk met werkgroepen waarbinnen vakmensen met passie en expertise zelfsturend zijn en invulling geven aan het uitvoeringsprogramma. De stichting ondersteund ze met de middelen die ervoor nodig zijn. Er zijn er nu 16 ontstaan, dat zullen er uiteindelijk enkele tientallen zijn. We moeten het samen doen ! Dat gaat dus heel goed op deze manier, mensen in hun kracht neerzetten en ze de ruimte geven te excelleren.
  • Content
    Meer dan 3000 foto’s en 7 videoproducties zijn er opgeleverd. Via de fotogroepen delen 5.668 amateurfotografen beeld met elkaar. Beeld wat wij vaak weer kunnen gebruiken om het Montferland gevoel te delen in en buiten de regio.
  • Team
    Er is al een ( groeiend ) team van 52 personen dat met enige regelmaat meewerkt in de campagne.