Menu

Over ons

Dit Raadsvoorstel is ons eigen initiatief en is ontstaan vanuit onze ervaring van 21 jaar Montferland marketing en een intensieve Montferland op 1 campagne de laatste 2 jaar.

Doel met dit voorstel/advies is raadsleden de juiste toeristische inzichten te geven die uit onze campagne voortgekomen zijn. Met sommige raadsleden die interesse getoond hebben zijn we dieper op het thema , Toerisme TOP sector , ingegaan.

Als raadslid krijg je uiteraard veel dossiers en kun je niet overal evenveel aandacht aan schenken. Je verdient wel het allerbeste advies. De ontwikkeling van Montferland als toeristische bestemming is heel belangrijk voor onze regio en we willen meedenken en meehelpen dit mogelijk te maken. Ons advies en onze inzet is bedoelt om in Montferland via nieuw toeristisch beleid de campagne Montferland op 1 hoog op de agenda te krijgen.

Situatie op dit moment

  • Toerisme is een TOP sector dat niet voldoende aandacht krijgt in Montferland.
  • Partijen van buitenaf met beperkte capaciteit bepalen in Montferland en zetten Montferland niet op 1
  • Subsidies verdwijnen in projecten waar geen verantwoording voor afgelegd word
  • Toeristische ontwikkeling in Montferland was uitermate matig en slecht gemanaged.

Alleen de raad, jullie dus, kunnen ervoor zorgen dat we in Montferland afscheid nemen van 20 jaar toeristisch beleid waarna we met elkaar gaan voor nieuwe tijden via de Montferland op 1 campagne.

Ik heb dit voorstel geschreven vanuit het oogpunt van raadsleden om als adviseur van de raad ervoor te zorgen dat er in de gemeente Montferland nieuw en krachtig toeristisch beleid tot stand komt. Ik ken al jullie politieke belangen, er is 1 verbindende factor, iedereen in Montferland, jullie ook is gek op onze regio. Dat is direct ook de verbindende factor.

De politiek is meestal verdeeld, dat is ook prima, zo werkt democratie. Dit geldt ook voor organen als het TPM dat mede op mijn aanraden door Martin Som in het leven is geroepen. Dat daar ook veel politiek is is ook is prima, zolang je de discussie maar inhoudelijk blijft voeren. In dit voorstel zal ik inzichten geven met welke krachten we te maken krijgt als je als bedrijf in Gelderland in een regio een publiek & private campagne probeert samen te stellen.

Toerisme is in Montferland en andere regio’s is met name vanwege de politiek er om heen een ingewikkeld dossier. Hierdoor krijgt bestuur, B & W, niet de juiste informatie.

Omdat wij meer van anpakken zijn dan de politiek rondom Toerisme hebben we nu 2 jaar hard gewerkt aan onze campagne. Die informatie vind je ook op deze site. Dit is in de afgelopen 20 jaar niet gerealiseerd in Montferland, er is geen regio in Nederland die op dit moment via deze campagne zo verbonden is. Het geeft Montferland uitermate grote kansen, aan jullie dus om hier kennis van te nemen. Wij hebben zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat de gedachte is achter alle concepten en hebben vorig jaar in December iov Martin Som al een rapport over Bestemmingsontwikkeling geschreven.