Menu

Overname netwerk – vertrouwelijk

Hi Martin en Oscar,

Is er ruimte om de stichting een betere start te geven op een manier zodat iedereen krijgt wat hij hebben wil. Dit is een praatstuk om onze gemeenschappelijke ambities mogelijk te maken.

Doel is het dat er vanuit de gemeente het eerste jaar meer bijgedragen word aan de begroting van de stichting Montferland Marketing. Dit om de overname van het netwerk mogelijk te maken, de kosten daarvoor zijn 70k. Nu gaat 25% van de begroting naar Montferland Marketing, 75% naar elders. 95% van het werk is en word gedaan door de nieuwe stichting, dus die verhouding kan wat mij betreft heel anders. Dat is een mening, ik hoor je al denken jij maakt geen beleid, dit hebben wij nu al gedaan zonder overleg met jouw, de kwartiermaker en specialist, niets meer aan te veranderen.

Hou rekening met mijn investering in dit project voor ons allemaal, er is regelmatig uitgesproken dat die achteraf via werk weer ‘rechtgebreid’ zou worden. Kom nou niet met ho ho er staat niets op papier . De begroting die wij hebben opgesteld maakte alles mogelijk, nu rest ons niets anders dan van fondsen werving 1 van de speerpunten te maken en het dan elders los zien te krijgen. Nu is ons meermaals een vergoeding van 30k voor de site OntdekMontferland.nl belooft, dat geldt zou niet door de nieuwe stichting moeten worden opgehoest. In de uitwerking hieronder, meer over wat je eigenlijk voor die 30k krijgt waar ik in de zomer van 2019, 4 maanden aan gewerkt heb. Enthousiast geworden door alles wat er richting ons dat jaar is uitgesproken. Dus die 30k is er en kan gebruikt worden om buiten de subsidie te gebruiken om zaken over te nemen.

Wij hebben als CRIO hard gewerkt en veel geïnvesteerd in tijd en geld om de gemeenschappelijke ambities waar te maken. Meer dan er nu de komende 3 jaar ter beschikking is gesteld. Ik heb respect voor iedereen die zich positief inzet en ben iemand voor wie geldt een afspraak is een afspraak.

Ik wil het met julliehebben over de reputatie schade en financiële schade die onze inzet in Montferland ons opgeleverd heet. Met name ambtenaren en stichtingen die al jaren niets doen voor bijdrages aan Montferland zijn hier verantwoordelijk voor. Na ons rapport dec 2019, en ook voor dit rapport, is er nooit inhoudelijk met ons gesproken maar hebben ze ons wel overal besproken. Ik heb vooraf voorspelt wat er ging gebeuren, ook geadviseerd die banden direct door te snijden. Dit bashen van ons als bedrijf heb ik ook veelvuldig aangegeven en ook aan de bel getrokken, niet alleen ik. Het gebeurt nog steeds, ik ben er niet klaar mee, hoe kan ik dit afsluiten? Ik vind het buitengewoon minachtend en respectloos, als je de hele rits uitspraken en handelingen van ambtenaren van de afdeling communicatie en r & t naast elkaar zet. Dit ontwricht het hele proces en heeft er ook voor gezorgd dat we veel vertraging opgelopen hebben en nu nog steeds veel gemeenschapsgeld bij diezelfde personen en clubs verspillen.

Overigens komen we nu op het punt om te kijken of het voorspellend vermogen van de ambtenaren uit gaat komen. Jurgen en de beleidsambtenaar t & r hebben me beiden in persoonlijke gesprekken toegefluisterd , ‘het is nog maar te bezien, of jij straks voor de stichting aan het werk gaat’. Heel goed mogelijk dat er nog wat uit de toverhoed komt, zou me niets verbazen, echter is het wel zeer onwaarschijnlijk. Maar ik heb mijn ervaringen, en weet hoever deze clubs gaan. Ik denk dat men niet om al onze inspanningen heen kan, ze hebben ons wel bewust en consequent neergezet op een erg negatieve manier, inclusief 2 leden van het tpm.

Het is nog steeds een gemiste kans voor Montferland dat jullie mij, door mij aangegeven meermaals, in 2020 , niet hebben mee laten werken aan de beleidsnotitie.

De laatste tpm , 18 februari , was weer erg negatief , vanuit de personen die (te) sterke banden hebben met toerismevan en stat. Dat is dus eigenlijk niet echt verrassend meer, en geeft aan dat tpm verder geen functie meer heeft. De goede leden daar zitten nu in het bestuur van de stichting montferland marketing. Dus mijn advies is dat toeristisch overleg ook maar te stoppen voegt niks toe. Kost tijd , geld en geeft voornamelijk irritatie vanuit de hoek van mensen die nooit iets hebben bijgedragen aan toeristische ontwikkeling behalve dan hun eigen belang.

De Stichting richt zich op de promotie van Montferland en zet Montferland op 1. Dus we denken dan ook dat een aanbieding van ons netwerk aan de stichting de beste keuze is. We houden hierbij ook rekening met de wensen van Oscar die daarmee ook van zijn email probleem afkomt. Als die website bijdrage nu erbij komt is die initiéle investering niet direct een grote hap uit de koek.

Hier nog even een overzicht van alles wat we hebben gemaakt om te komen tot dit moment. Hierbij komen honderden gesprekken met ondernemers die een kleine 200 arrangementen hebben geleverd . Advies stukken voor bestuur en veel presentaties voor besturen, stichtingen, raadsleden en politieke partijen.

Het grootste gedeelte wat je hierboven ziet wat met Montferland te maken heeft doen we over aan de stichting. Het overname bedrag stond al in de begroting van TijdvoorMontferland.nl . Ik heb van de over te nemen websites en social media kanalen een uitwerking gemaakt met wat meer informatie over wat de stichting overneemt.

Groet

Rob